Drukuj

Dostępne porady

Kto odpowiada

Gwarancja jakości!

Odpowiedzi udzielają redaktorzy posiadający dorobek w zakresie publikacji fachowych i/lub doświadczenie zawodowe w zakresie księgowości a także współpracująca z serwisem Kancelaria prawna INITIUM.

e-porady

Szczegóły odpowiedzi

Tytuł: zwrot towaru - a paragon

Pytanie: Sprzedając w serwisach aukcyjnych, każdy klient dostaje paragon. Czy mogę przyjąć od niego zwrot towaru, jeśli on upiera się, że nie ma paragonu, bo wyrzucił? Czy w sklepie również mogę przyjąć przedmiot bez paragonu?

Odpowiedź nr 20230: Paragon nie jest jedynym dowodem sprzedaży towaru, klient może udowadniać dokonanie zakupu w inny sposób. Sprzedawca nie może odmówić zwrotu towaru wyłącznie dlatego, że kupujący nie przedstawił mu paragonu. W praktyce w celu dokumentowania zwrotów bez okazania paragonu stosuje się pokwitowania ze wskazaniem danych kupującego. Zasady te dotyczą zarówno sprzedaży bezpośredniej, jak i na odległość.

Kategoria: eHandel > Dokumentowanie >
Pytanie z dnia: 2008-08-05, Ostatnia modyfikacja: Odpowiedź nie modyfikowana
Data odpowiedzi: 2008-08-05, Status: Odpowiedziane

e-Porada jest publikacją o charakterze informacyjnym, nie stanowi porady podatkowej czy prawnej